Hovedstartpunktet for løypene er starten av lysløypa på industriområdet Grindalsmoen. Andre startpunkter er fra boligfeltene på Vestad og fra Grundset. I 2019 ble det ferdigstilt en ny lysløype fra de nye boligfeltene mot nord. Denne kommer inn på den gamle lysløypa. Hovedtraseen følger lysløypa fra start på Grindalsmoen til Djupmyrkoia. Her er det servering hver onsdag kveld og lørdag/søndag i skisesongen, normalt fra 1 januar til påske.

God plass for parkering på Grindalsmoen industriområde.

Du kan også starte fra Budor og komme inn på Elverum turforenings løypenett i Grundsetmarka. Løypenettet til Elverum turforening i Grundsetmarka henger sammen med løyper kjørt av Løten almenning i Budor området.

Et naturlig turmål er Djupmyrkoia i enden av lysløypa (4 km). Her får du kjøpt forfriskninger når det er åpent. Ved siden av Djupmyrkoia er det ei åpen ljørkoie som kan brukes av alle. Her kan du ta en rast og grille dine egne pølser innendørs. For å komme til Djupmyrkoia kan man også velge å en parallell løype vi kaller for skøytetraseen. Der er det kjørt kun et skispor, derved god plass for de som ønsker å skøyte.

For de som ønsker en lengre tur kan man gå videre fra Djupmyrkoia og mot Budor (16 km fra start lysløype). Mye stigning til Budor, men da selvsagt mye utfor på tur tilbake. Flott utsikt når man passerer setervollene og fra toppen av platået før Budor.

For mindre barn kan Gapahuken i lysløypa være et mål (3 km). Her er det fint å sitte, og det er tilrettelagt med bålplass. Lett og barnevennlig trase.

Løyper

De stripete linjene i kartet nedenfor viser løypene i området. Klikk på løypene for info og status.